ကန္႔ သတ္ န ယ္ ေျမ မွ ျဖန္႔က်က္ နယ္ ေျမ သုိ႔(ကန့် သတ် န ယ် မြေ မှ ဖြန့်ကျက် နယ် မြေ သို့)
"ကန့် သတ် နယ် မြေ မှ ဖြန့်ကျက်နယ်မြေသို ့"
========================================
ကန့်သတ်ချက် များစွာ ထဲ မှာ ပိတ် မိ နေသည့် မြန်မာ လူငယ်အများစုတွင် ၄င်းတို့ ကိုယ်တိုင် တစ်ပါးသူများ ကို တိုင်းတာ သည့် ပုံစံ၊မူ သတ်မှတ်ချက် နှင့် စည်းကမ်းများ မှာ အပိတ် အနေအထား သို့ ရှိနေသည်ကိုတွေ့ မြင်နေရသည်။
အဆိုပါကိစ္စ မှာ ပတ်ဝန်းကျင်ဖြတ်သန်းလာမှု နယ်ပယ်၊မိသားစု အာဘော် နှင် ၄င်း တို့ ပါဝင်ပြု မူ နေထိုင်နေသည့် လားရာ ဘက်မှ ပုံစံ များ ကြောင့် ဖြစ်နေတတ်သည်။
အများအားဖြင့် နိုင်ငံရေး အမြင်အရ ကြည့် လျှင် ပိုမို သိသာ နေတတ်သည်။ဥပမာ အနေဖြင့် မြန်မာ လူငယ်အများစုသည် ၁၉၆၂ ကိစ္စ များ နှင့် ၁၉၈၈ နောက်ပိုင်း ကိစ္စ များ အတွက် စိတ်ဓာတ်ပိုင်း ဆိုင်ရာ၊အပြောအဆို ပြု မူ ကျင့်ကြံမှု ပိုင်း၊သင်ယူ လေ့လာမှု နှင့် ခံယူ မှု သဘော တရား တို့ မှာ ပုံစံသွင်း လေ့ကျင့် ပေးမှု ခံ လိုက်ရသည် ဟု အကြမ်းဖျင်း ဆိုနိုင်သည်။
ဦးနှောက် နဲ့ စိတ် ဓာတ် ဖျက်ဆီးရေး ဂျင်း လှိုင်း များ ထဲ မှာ ယနေ့အချိန်ထိ လူငယ်အများအပြား ဖောက်ထွက်စဉ်း စား မှု အတွက် မဝံ ၊မရဲ ရှိနေတာ ကို လည်း နေရာ အများအပြား မှာ လေ့လာ တွေ့ ရှိ နေရသည်။
weak point of team work-အစု ဖွဲ ့ နှင့် မောင်းနှင်တတ်မှု အားနည်း နေသည့်ကိစ္စ
===========================================================
မြန်မာ ပြည် တွင် လူ ငယ် အများစု မှာ အုပ်စု ဖွဲ ့လုပ်ကိုင်တတ်မှု အား နည်းသည့် ကိစ္စ ရပ်တွင် ယုံကြည်မှု၊ လေးစားမှု နှင့် ခေါင်းဆောင် ဆိုသည့် ဝေါ ဟာ ရကို လေ့လာ နားလည် ကျင့် ကြံခဲ့ မှု မရှိခဲ့ သည့် အတွက် ဟု လည်း ထောက်ပြ၍ ရ သည်။
မိသားစု၊အဘိုး အဘွား လက်ထက်ကတည်းက မရှိခဲ့ သည့် ကိစ္စ ဟု လည်း မြန်မာ့ သမိုင်း ကို ပြန်လှန်ကြည့်လျှင် သိမြင်နိုင်သည်။
အချုပ်ဆိုရသော် တက္က သိုလ် ရောက်စ ကျောင်းသား ပေါက်စ မှသည် မာစတာ နှင့် ပီအိတ်ဒီ ကျောင်းသား အများစုအထိ ၄င်းတို့ ၏ အိမ် နှင့် ဆရာ သမား ၊ပတ်ဝန်းကျင် မှ ပေးသည့် အတွေး အခေါ် ထက်ပိုမို ချဲ ့ ထွင်နိုင်ခြင်း မရှိသေးသည့် အနေ အထားကိုအဆုံး သတ် ရန် လိုအပ်နေခြင်းဖြစ်သည်။
တနည်း အား ဖြင့် ကန့်သတ်နယ်မြေမှ ဖြန့်ကျက်ခြင်း နယ် မြေသို့ ထွက် ခွာ ရန်ကိစ္စ မှာ မိမိတို့ ၏ အယူ အဆ များ ကို မြောင်း ထဲ ပစ်ချ ခဲ့ ရုံမှ တစ်ပါး အခြား သော နည်း လမ်းများ မရှိပေ။
========================================
ကန္႔သတ္ခ်က္ မ်ားစြာ ထဲ မွာ ပိတ္ မိ ေနသည့္ ျမန္မာ လူငယ္အမ်ားစုတြင္ ၄င္းတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ တစ္ပါးသူမ်ား ကုိ တုိင္းတာ သည့္ ပုံစံ၊မူ သတ္မွတ္ခ်က္ နွင့္ စည္းကမ္းမ်ား မွာ အပိတ္ အေနအထား သုိ႔ ရွိေနသည္ကုိေတြ႕ ျမင္ေနရသည္။
အဆုိပါကိစၥ မွာ ပတ္ဝန္းက်င္ျဖတ္သန္းလာမႈ နယ္ပယ္၊မိသားစု အာေဘာ္ နွင္ ၄င္း တုိ႔ ပါဝင္ျပဳ မူ ေနထုိင္ေနသည့္ လားရာ ဘက္မွ ပုံစံ မ်ား ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
အမ်ားအားျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး အျမင္အရ ၾကည့္ လ်ွင္ ပုိမုိ သိသာ ေနတတ္သည္။ဥပမာ အေနျဖင့္ ျမန္မာ လူငယ္အမ်ားစုသည္ ၁၉၆၂ ကိစၥ မ်ား နွင့္ ၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္း ကိစၥ မ်ား အတြက္ စိတ္ဓာတ္ပုိင္း ဆုိင္ရာ၊အေျပာအဆုိ ျပဳ မူ က်င့္ႀကံမႈ ပုိင္း၊သင္ယူ ေလ့လာမႈ နွင့္ ခံယူ မႈ သေဘာ တရား တုိ႔ မွာ ပုံစံသြင္း ေလ့က်င့္ ေပးမႈ ခံ လုိက္ရသည္ ဟု အၾကမ္းဖ်င္း ဆုိႏုိင္သည္။
ဦးေနွာက္ နဲ႔ စိတ္ ဓာတ္ ဖ်က္ဆီးေရး ဂ်င္း လႈိင္း မ်ား ထဲ မွာ ယေန႔အခ်ိန္ထိ လူငယ္အမ်ားအျပား ေဖာက္ထြက္စဥ္း စား မႈ အတြက္ မဝံ ၊မရဲ ရွိေနတာ ကုိ လည္း ေနရာ အမ်ားအျပား မွာ ေလ့လာ ေတြ႕ ရွိ ေနရသည္။
weak point of team work-အစု ဖြဲ ့ နွင့္ ေမာင္းနွင္တတ္မႈ အားနည္း ေနသည့္ကိစၥ
===============================
ျမန္မာ ျပည္ တြင္ လူ ငယ္ အမ်ားစု မွာ အုပ္စု ဖြဲ ့လုပ္ကုိင္တတ္မႈ အား နည္းသည့္ ကိစၥ ရပ္တြင္ ယုံၾကည္မႈ၊ ေလးစားမႈ နွင့္ ေခါင္းေဆာင္ ဆုိသည့္ ေဝါ ဟာ ရကုိ ေလ့လာ နားလည္ က်င့္ ႀကံခဲ့ မႈ မရွိခဲ့ သည့္ အတြက္ ဟု လည္း ေထာက္ျပ၍ ရ သည္။
မိသားစု၊အဘုိး အဘြား လက္ထက္ကတည္းက မရွိခဲ့ သည့္ ကိစၥ ဟု လည္း ျမန္မာ့ သမုိင္း ကုိ ျပန္လွန္ၾကည့္လ်ွင္ သိျမင္ႏုိင္သည္။
အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ တကၠ သုိလ္ ေရာက္စ ေက်ာင္းသား ေပါက္စ မွသည္ မာစတာ နွင့္ ပီအိတ္ဒီ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုအထိ ၄င္းတုိ႔ ၏ အိမ္ နွင့္ ဆရာ သမား ၊ပတ္ဝန္းက်င္ မွ ေပးသည့္ အေတြး အေခၚ ထက္ပုိမုိ ခ်ဲ ့ ထြင္ႏုိင္ျခင္း မရွိေသးသည့္ အေန အထားကုိအဆုံး သတ္ ရန္ လုိအပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
တနည္း အား ျဖင့္ ကန္႔သတ္နယ္ေျမမွ ျဖန္႔က်က္ျခင္း နယ္ ေျမသုိ႔ ထြက္ ခြာ ရန္ကိစၥ မွာ မိမိတုိ႔ ၏ အယူ အဆ မ်ား ကုိ ေျမာင္း ထဲ ပစ္ခ် ခဲ့ ရုံမွ တစ္ပါး အျခား ေသာ နည္း လမ္းမ်ား မရွိေပ။
Comments